illamående, ångest och magont

Idag är jag hemma från skolan. Vaknade med världens magont, illamående och ångest. 
Vet fortfarande inte om det beror på tequilan jag shotade på min krogdebut i lördags eller om det är ångesten som gör mig så jävla illamående. 
I lördags fylle jag som sagt 18 år. Hade lite krök hemma och sedan drog jag, Emma & Josephine till parken.
Hade jätte kul, drack drinkar och dansade loss.
Sedan fick jag ett litet ryck och ville dra till mingel. 
Så vi tog tåget till Kungsbacka, Emma hängde inte med men jag och Josephine körde! 
Trots att jag visste att jag inte borde ha druckit mer efter klockan 12 så stod jag och shota vid halv 3. 
Träffade några andra vi kände där och vi dansade till stängning. 
Sedan drog vi hem. 

På söndagen vaknade jag upp med fetaste baksmällan. 
Det var första gången jag drack alkohol sedan nyår och blev påmind om varför jag inte druckit på hela året..
Jag hatar att vara bakis.
Inte bara det att magen är som en bergodalbana eller att man vill kräkas så fort man känner doften av mat, utan ångesten. 
Jag får ALLTID ångest när jag är bakis. Inte över vad som hände på krogrundan, utan ångest över hela mitt liv.
Jag börjar grubbla över saker som jag normalt inte hade brytt mig så mycket om.
Och helt plötsligt så ger den där ångesten smärta i hela jävla kroppen.

Så när jag idag vaknade med lätt illamående och en kass mage, + kvardstående ångest på det så fick jag nog.
Gick upp, försökte få i mig lite yoghurt utan resultat. 
Sjukanmälde mig och la mig och sov 3 timmar till. 

Nu har jag i alla fall fått i mig lite vatten, avocado och ägg. Ska plugga lite och sedan ska jag försöka gå en lång promenad för att få lite luft och få igång kroppen igen. 
Fan aldrig mer tequila. 

v


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback