Nytt träningsschema

Har de senaste varit riktigt duktig på att köra styrka på mina gympass. 
Kanske lite för duktig så att jag har glömt bort att köra konditionen. (bortsätt från min spinning 1 gång i veckan)
Så nu har jag bestämt att ändra lite på min träning. Det gäller ju att variera för att få se resultat! 
Tänker därför köra stenhårt med konditionen i ett par veckor. 
Jag börjar med att sätta 4 veckor som mål och får se hur kroppen reagerar. 
 
Tänker mig följande schema under 1 vecka:
*Spinning puls intervall (varje måndag)
* Löpband, medeltempo 45 minuter (eventuellt lite armar, för att inte tappa muskelmassa)
*Löpband, högt tempo 30 minuter (eventuellt lite ben, för att inte tappa muskelmassa)
*Gympass (uppvärmning indoorwalking 20 min + genomgång av hela kroppen)
Sedan tillkommer tennis 1h varje lördag
 
Ni som känner mig vet att jag HATAR att springa. Men jag måste ha en ny utmaning eftersom min träning blivit lite för bekväm. 
Tror ni jag klarar det ?
image
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback