Allt handlar om inställning!

När det kommer till träning handlar allt om inställning.
Jag vet inte hur ofta jag har hört folk säga att dem inte orkar innan dem ens har försökt. 
Men jag ska inte sitta här och påstå att jag är så jävla bra, för jag har sagt exakt samma sak.
Speciellt under den perioden då jag spelade fotboll. Det var så ruskigt lätt att säga att man hade ont i magen, mådde illa eller kände lite i knäna för att slippa springa. 
Jag sa ofta; "Springa den sträckan? Jo eller hur, asså jag orkar inte det". 
Men idag vet jag att det handlar om inställning. 
Träning sätter sig inte bara fysiskt utan psykiskt. Man måste vara stark i psyket för att lyckas. 
Jag är ett levande exempel. 
Som ni säkert hört 1000 gånger så hatar jag att springa på rullbandet. Men väljer att göra det ändå för att utvecklas.
Jag kan när jag vill trycka på stopp knappen.
Jag kan göra det efter 5 minuter och jag kan göra det efter 35 minuter.
Det handlar om psyket. Det handlar inte om min fysiska förmåga och att jag springer utan att känna något.
Det är jobbigt att spring, vissa dagar är jag nära på att spy över rullbandet, men jag slår på rätt inställning.
Jag slår på den där inställningen som säger att jag kan om jag villl. 
Inställningen som säger att jag SKA springa klart det där 30 minuterna även om det slutar med att jag spyr.
Så det jag vill säga är att rätt inställning kan ge sjuka resultat i med din träning.
Slå på din goa inställning nu, lyft på röven och träna! 
Tänk dig ett mål, och sikta ett steg högre. 
Jag kan, du kan, ALLA KAN! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback