Glögg

Jag gillar verkligen julen. Det är så himla mysigt och alla har verkligen sina traditioner. 
Glögg brukar vara ganska populärt i min släkt.
Glöggen brukar komma fram redan vid mammas födelsedag (en månad innan julafton)
Varje år försöker jag mig på att dricka lite glögg, just för att det ingår i traditionen.
Men det slutar ALLTID med att jag fyller glaset med mer russin och mandlar än själva glöggen.
Det är ju trots allt en tradition. I går var första försöket för i år, och det var faktiskt inte så jätte illa. 
(Mamma påstod att jag skulle bli frisk om jag drack glögg... Vilket visade sig vara fel)
En annan tradition är julkalendern. Jag brukar alltid se de första avsnittet.
Dem senaste åren har dem varit så jäkla dåliga så jag har inte sett mer än 2-3 avsnitt. I år kommer jag dock sitta bänkad. Åh, julafton får gärna komma lite fortare! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback