Gårdagens "nollning"!

Var som sagt på inskolning igår (nollning).
Hade jätte kul verkligen. Men vi tar det ifrån början. Right ?

Igår slutade jag klockan 15.00 som vanligt. Jag och Evelina tog pendeln hem til mig. Där snackade vi lite, fixade oss och käkade thai mat som mamma kom hem med. :)

Åkte in till slottskogen där själva inskolningen var. Vi fick ställa upp oss på ett led (var kanske ca 80-100 st ettor) och tvåor och treor gick runt och delade in oss i lag. De ritade med målafärg en symbo på allas tröjor.
Alla med lika symoler hamnade i samma lag. Jag hamnade med Elin (som går i min klass) , 2 ifrån samhällsklasserna, 1 ifrån natur och 1 ifrån musik (tror jag).  :)
Där efter skulle alla ställa sig i en ring. De tvåor och treor som höll i aktiviterna stog i mitten och presenterade sig, vad de hette och var det var kända för.. "Krökarkungen", "bonden" o.s.v. :D

Hittade den här goa bilden på facebook på alla 2or och 3or som höll i allt.


Sedan gick de alla tvåor och treor ur gruppen och en kille ifrån tvåan stod kvar.
"Bra, då kan ni börja med att ta av er skona". Alla ettor tog av sig skorna. Därefter skulle vi kasta skona på Willian (ifrån 2:an). När alla skona var kastade blandade han runt skorna och på 3 skulle alla in och leta upp sina skor.
De lag som först fick på sig skona fick extra poäng. Ja, ni kan ju bara gissa hur fan det såg ut. Alla låg i en jävla hög och det var riktig kaos. Till sist fick vi iallafall våra skor.

Vi blev utdelade till olika stationer. Höll på med dem i ett tag. Vissa stationer var:

*Ägg. Där skulle man smälla ägg i pannan tills man hittade ett hårdkokt ägg. Jag hade tur som faktistk fick ett hårdägg på första så jag slapp få en massa ägggula i håret som alla andra fick ;)

*Mode. Här skulle man med hjälp av en soppsäck, tejp och papp göra ett klädesplagg. En fick stå modell medans de andra tejpade och höll på. Daniel blev vårt offer och han fick också bära den hela kvällen. haha!

*Hopprep. Man fick snurra tills man var helt yr och sedan skulle man hoppa hopprep.

*Godis. Man skulle jobba 2 och 2. Och tillsammans öppna en risencola med munnen.
Resultat: (man kysst nästan personen man jobbade med, haha).
Kan fatta varför de var killar som höll i stationen, de flera som körde var tjejer... haha  :D

*Vatten. Här skulle man också jobba i par. Man skulle springa ner tlll ån och fylla ett glas med vatten. Där skulle man sedan hålla glaset mellan sig. Ex. mellan bröstet.

Var några till stationer, men vi hann inte göra allt så..

Allt var slut typ halv 9-9. Där efter gick alla upp till ett hus där de var lite belysning. Huset var inte öppet men alla hängde utanför i belysningen. Man gick runt och minglade snackade med alla möjliga människor. :D
Tror jag hälsade på typ 30 pers. Kommer inte ens ihåg vad hälften av alla hette.
Kvällen dog ut tidigt (redan vid 11 tiden). Men det var helt okej för mig, var verkligen hur trött som helst!

Jag, CB, Linnea, Evelina, Karin, Elin och Louise gick ner mot linnéplatsen. Alla skulle dra hem på ett eller annat sätt.
Påväg ner mot linnéplatsen kommer det 2 polisbilar. Vi fick lite lätt panik då de började köra upp mot där vi varit.
Fick ringa de vi hade nummer till och säga att polisen var påväg upp och att alla skulle dra.

De visade sig iallafall att polisen hade kört förbi men att de fanns stor risk att de skulle komma tillbaka så många drog. Vissa vidare och andra hem.

Själv somnade jag vid 12 tiden. Är så jävla trött idag va.

Hade iallafall jätte kul! :D :) Tusen tack donner!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback