En drömmare!

Jag brukar inte drömma drömmar. Men denna veckan har jag gjort det 3 gånger. Jag minns drömmarna riktigt tydligt.
Alla drömmarna har samma resultat. Jag blir jagad och gömmer mig på ett ställe. Ibland själv ibland med några andra. Denna gången var jag inte själv.

I denna dröm var jag en sjuksköterska som hette Laila. Jag hade tagit hand om en kille i 20-års ålder som hade fått vård på sjukhuset. När han skulle hem dök hans psykiska störada pappa upp. Han såg inte ond ut utan mer läskig ut. Drömmen gav mig inte något speciellt utseende på mannen utan mer känslan om att han såg konstig och läskig ut.
Hur som. Jag säger till killen att gå ut genom exit dörren. Han springer iväg och pappa kommer fram till mig och hotar. Jag och en annan anställd som ställt sig bakom mig måste till sist springa där ifrån eftersom han blir för hotsam. Vi springer mot en annan exit dörr. Av någon anledning kommer mannen lite efter oss och vi hinner in bakom dörren. Vi märker att dörren bara har hasp! Utanför står mannen med en pistol och ropar mitt namn.
(laila, de namnet jag hade i drömmen)

Där vaknar jag. Eftersom jag har drömt liknande flera gånger denna veckan fick jag kolla upp vad det betyder.

"Att bli jagad - stress.
Du har svårt att hinna, eller orka, med de krav som ställs på dig. Jagas du av familjemedlemmar är det skuldkänslor och privatlivet som stressar dig. Okända jägare handlar om en allmän fruktan för ekonomin och framtiden medan arbetskamrater och chefer är jobbrelaterad stress."

"Att jaga själv - lösa problem.
Att jaga något eller någon betyder att du bör/kommer att hitta drastiska lösningar på dina problem. Ju roligare du upplever jakten desto viktigare är det att du konfronterar sådant som stör dig i din vardag. Jaktglädje är en undermedveten tolkning av rättfärdig ilska, särskilt hos kvinnor."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback