2012

Man brukar alltid säga att livet går i sina med och motvindar. 2012 har verligen varit ett varierat år. 
Jag kan sitta och säga att mitt liv ser exakt likadant ut som det gjorde för ett år sedan. Men genom att tänka efter en gång till inser jag att mycket har förändrats.
Hösten 2012 var verkligen inte en bra höst. Jag har haft en extrem motvind på grund av olika anledningar. Jag har haft veckor då jag bara viljat packa en resväska och flytta.
Somnat gråtandes för att vakna upp på samma sätt. Men jag har också haft stunder då jag har skrattat tills jag fått ont i magen.
Slutet av 2012 var inte det bästa. Men jag har värt mig en massa. Jag vet vilka vänner som alltid finns vid min sida. 
Jag har insett att jag är alldeles för naiv, alla människor är inte goda. Det finns verkligen svin. 
Det jag lyckades med 2012 som jag är extremt stolt över är min träning. Har som längst varit borta 1,5 vecka från träningen. Annars har jag kört minst 4 ggr i veckan under hela året. Under hösten blev gymmet ett av få ställen där jag kände att jag kunde fokusera på mig själv.
Låg på ca 5 pass i veckan efter september månad. Träningen har gjort mig starkare rent fysiskt men också psykiskt. Att få stå och slå på en boxningssäck när du gått igenom en helkass dag gav mig energi. 

Det har gått 2 dagar av 2013. Ett nytt år som jobbigt nog har börjat i motvind. 
Men det kan inte regna föralltid. Det kommer att komma medvind också. Jag ska försöka hitta på en massa saker och se allt positiv. Jag brukar inte ha några nyårslöften för jag vet av erfarenhet att dem inte brukar hålla. 
Men jag har några mål och händelser att se fram emot.
 
* Göra min 18s dag till den bästa kvällen.
*Ta körkort
*Kapa relationer till människor som får mig att må dåligt.
*Umgås mer med personerna som får mig att le
*Åka utomlands med någon go vän
*Fortsätta med träningen
*Ge mig själv en dag i månaden då jag unnar mig. Ex ansiktsbehandling, bio,
*Åka oftare till Halmstad för att umgås med släkt och hämta energi. 
*Våga mer och ta risker, ("man lever bara 1 gång" och "vad gör allt om 100 år" ?)
 
Sedan har jag 2 saker som jag funderar på att göra när jag fyller 18. 
Dels tatuera mig och ta hål i naveln. Får väl se hur det blir med den saken. 
 
Vill bara tacka alla er som stöttat mig under detta året. 
Och till er som svikit eller trampat mig på tårna:
"Bitch you're only alive because it's illegal to kill you.."
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback