Nyttiga chokladbollar!

Skulle egentligen dra till gymmet idag, men det var något inom mig som sa nej. 
Så nu sitter jag hemma och granskar det kassa vädret utanför. 
Jag har ångest för att jag inte tränat idag (har en liten spärr i mig som gör att jag får dåligt samvete om jag inte gör någon form av motion varje dag, vilket är ganska sjukt!)

Eftersom jag ligger på latsidan ikväll, får jag köra hårt i morgon. 
Det får bli en vända på gymmet innan tennisen. 

Men hade tänkt tipsa alla er gottegrisar om hur man lyckas göra nyttiga chokladbollar. 
Hittade detta receptet på en fitness blogg. Så ja, det är trovärdigt. Det finns faktiskt nyttiga chokladbollar. 
Eftersom det var första gången jag testade detta så valde jag att göra en liten sats samt exprimentera mig fram lite.
Är faktistk riktigt nöjd över resultatet. Smakar som vanliga chokladbollar, fast inte alls lika söta då. 

1 burk vaniljkesella
2 dl fiberhavregryn
En skvätt kaffe
1 msk kakao
 ca 1 msk Proteinpulver (vaniljsmak)
En droppe honung. 

Rulla till bollar och toppa med kokos! 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback