Kvällstankar

Vi vaknar upp till väckarklockans signal. Vi går upp ur sängen och gör våra morgonrutiner.
Äter frukost, (som vissa får serverad), borstar tänderna, sminkar oss, fixar till håret och ger oss sedan iväg för att åka till skola och jobb.
Vi träffar våra kompisar & arbetskollegor. Jobbar/studerar, äter en helt okej lunch, fortsätter jobba/studera innan dagen snart är slut och vi åker hem igen.
Vissa tränar på kvällen medans andra pluggar eller bara slappar i soffan efter en tuff dag.
Sedan börjar dagen om, i liknande mönster.

Vi tänker inte längre. Vi bara låter dagarna passera.
Vi är tacksama för allt vad våran dag har gett oss men vi glömmer bort att visa uppskattning till dem människorna som faktiskt är en stor del till varför vi ens gick upp ur sängen.
Du är van vid att få den där frukosten serverad varje morgon, och du är glad att du får den. Men när visade du senast uppskattning till den som gjorde den ?
Gpbkjnrg_large
Jag säger inte att vi är otacksama för det är vi inte (i alla fall inte medparten av oss), jag säger bara att vi inte visar tillräckligt med uppskattning för alla små sakerna som sker.
För det är faktiskt dem små sakerna som i slut ändan betyder mest.
Jag ser på mitt liv och tänker på hur bra jag har det. Visst, mitt liv är inte en dans på rosor alla gånger, men vems är det ?
Jag glider inte fram på någon jävla räksmörgås genom livet. Jag har skottat en hel del för att få vägen ren att gå på, precis som alla andra.
Men för att kunna växa i sig själv som människa måste man också ta en hel del skit.
Man får inget gratis här i livet.
Tumblr_lvnu73s74j1r2lu5go1_400_large
Vet knappt längre vad jag ens ville med den här texten.
Antagligen att alla ska tänka en extra gång.
Visa uppskattning till dem som förtjänar den.
Vänd aldrig ryggen åt den som en gång ställt upp för dig när alla andra vänt ryggen åt.
Sprid dubbelt med kärlek och visa uppskattning till dem du älskar.
And hold on, be strong
261842165805117913_qlljg9aw_f_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback