Hjälp angående Cv

Hej Klara!
Börja med att ställa dig frågan om vad som skulle kunna hända om du fick ett nej. Nej just precis inte speciellt mycket.
Du alltså inget att förlora! Sedan måste du tro på dig själv. Annars kan du aldrig lyckas..
När jag och Elina har gått in i en affär för att lämna ett CV går vi ALLTID in med ett leende på läpparna. Tänk på att  första intrycket säger en hel del.
"Är det okej om vi lämnar in en arbetsansökan här?". Den frasen kör vi med och den funkar toppen!
Ibland svarar de bara "ja gärna, jag ska ge detta till arbetsgivaren", eller "Vi har tyvärr inget just nu men jag kan lägga den i högen?" Sedan kan de ibland fråga om tidigare arbetsplatser samt om du gått i skolan.
Vilket bara är att svara på såklart.
Kom ihåg att du inte kan förlora något. Bara vinna! Jag tror att du kommer klara detta galant!
Berätta gärna sen hur det gick!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback