Bortförklaringar..

Alla dessa jävla bortförklaringar. 
Dem flesta som inte tränar kontinuerligt brukar alltid komma med bortförklaringen "jag har inte tid för träning".
"Jag hinner inte åka till ett gym, det tar för lång tid". Men allt handlar om hur man prioriterar saker. 
De flesta tonåringarna har skola till kanske 4 på efter middagen. Hemma runt 5 tiden. Pluggar i kanske 1-2 timmar och glor sedan på tv i 3 timmar innan man ska sova. 
Men om man väljer att prioritera om. T.ex åka till gymmet 1-2 timmar efter skolan så hinner man faktiskt plugga också. 
Det är tv tiden du tar bort och ersätter med träning. 
Allt går bara man vill. För någon dag sedan så rann tiden verkligen bort för mig och 1,5 timamr gympass blev bara 45 minuter. 
Men 45 minuter är alltid något. 15 minuter högt tempo på löpbandet och sedan 30 minuter med ryggövningar. 
Magövningarna gjorde jag hemma. ALLT GÅR VERKLIGEN! 
Och som jag sagt innan, lägg in träningen som en del i din vardag så blir det enklare. 
T.ex att du tränar tisdag, torsdag och lördag klockan 5. Efter någon vecka har du byggt upp en rutin och du kommer träna utan att reflektera över det. 
Kom igen lyft på röven! 
Tumblr_mdea5rl7ya1rjout6o1_500_large

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback