Tingsrätt och donats.

Igår var jag och pluggade på doner nästan hela dagen.
Sedan träffade jag malin inne i göteborg. Vi gick runt och kikade lite i affärer.
Jag köpte en present till Emma och Malin köpte persent till sin pappa. :)
Kan inte avslöja vad jag köpte eftersom Emma säkert läser min blogg, men det belv iallafall bra!
Idag var hela klassen inne på göteborgs tingsrätt för att kolla lite "case".
Det är faktiskt något av de roligaste jag varit på. Eller roligaste och roligaste, det intressantaste jag varit på!
Vi gick på två förhandlingar.
Första handlade om en stöld av en kamera med värde 20 980:-. Där den åtalande dömdes till villkorlig dom samt böter.
Hela processen gick riktigt snabbt och domaren och nämndesmännen överla på bara 5-10 minuter.
I de andra fallet var det lite mer kompliserad än så. Där handlade de om narkotikasmuggling. Den åtalade dömdes till 4 månaders fängelse.
Tyckte verkligen att dett avar intressant och jag har verkligen blivit mer säker på vad jag vill i framtiden. Detta är verkligen något som jag kan tänka mig att göra!
Efter det drog jag, alexandra, evelina, bea och jasmin och kollade lite i affärer. Köpte varsin donats och åkte sedan vidare till donner för att käka lunch och ta oss igenom sista lektionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback